9000200555 |
Biblioteca escolar i gust per llegir |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/10/2018 - 25/3/2019 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
BEGL Biblioteca escolar i gust per llegir
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs d'aprofundiment que incideix en el paper de la biblioteca escolar en el desenvolupament del gust per llegir i l'hàbit lector (eix"gust per llegir").
|
| |
Objectius |
Reflexionar sobre el paper de la biblioteca escolar en el desenvolupament del gust per llegir i l'hàbit lector.
Conèixer estratègies per afavorir el gust per llegir.
Descobrir els diferents perfils lectors i les seves necessitats de lectura.
Conèixer les tipologies de llibres de ficció i definir criteris de selecció per a la biblioteca escolar.
|
| |
Continguts |
El gust per llegir, l'hàbit lector i la biblioteca escolar.
El fons ficcional de la biblioteca escolar.
La selecció de textos i la seva difusió.
Àmbits, estratègies i recursos per desenvolupar l'hàbit lector i el gust per llegir: lectura autònoma, lectura compartida, lectura guiada, lectura i àrees curriculars.
|
| |
Observacions |
Recomanable per a centres que més endavant vulguin desenvolupar el seu pla de lectura de centre.
|
| |
Avaluació |
Avaluació formativa:
- Coneixement del concepte del gust per llegir.
- Realització de totes les tasques.
- Transferència al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Superació de tots els mòduls i del projecte final.
Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat (coordinadors i membres de la comissió de biblioteca) de centres educatius interessats en conèixer com la biblioteca escolar pot afavorir el gust per llegir i donar suport a la millora de la competència lectora.
|
| |
E-mail |
biblioteques@xtec.cat
|
| |
|
|